Våre tiltak rundt korona.

Vi er her i beredskap, for deg!

Kjære Kunde!

Vi i NEAS leverer samfunnskritiske tjenester innen strøm og bredbånd. I disse dager er det ekstra viktig å passe på hverandre i nabolaget vårt. Hva gjør vi for å sikre en trygg strøm - og bredbåndsleveranse når samfunnet vårt trenger det som mest? 

Retningslinjene fra Folkehelseinstituttet og de rådene som myndighetene til enhver tid anbefaler, følger vi tett.

– Vi er opptatt av å ta samfunnsansvar ved å bidra med å begrense smitte, samtidig som vi tar grep for å sikre kontinuerlig drift av den samfunnskritiske infrastrukturen vår, sier administrerende direktør i NEAS Knut Hansen. 

Kundeservice

Vi gjør alt vi kan for å gi seg så god service som mulig. Samtidig ønsker vi å bidra i dugnaden om å begrense spredningen av smitten.

Som en del av beredskapen kan vi ikke ta imot fysiske besøk på kundesenteret vårt. Du kan fortsatt kontakte oss på telefon, e-post og chat - akkurat som før.

Trenger du å hente eller levere utstyr? Ta kontakt med oss på forhånd for avtale. Utstyr kan leveres og hentes i bokser ved inngangspartiet vårt.

Betalingsutsettelse

Vi skal gjøre vårt beste for å hjelpe deg dersom økonomien din er påvirket av korona-situasjonen eller du av andre årsaker har behov for betalingsutsettelse. På MinSide kan du selv legge inn en måneds utsettelse på betalingen uten å kontakte kundesenteret. Du kan også få hjelp til dette ved å ringe oss på telefon 71 56 55 25. Husk at du må utsette betalingen før forfallsdato. 

Vi er her for deg!
Har du behov for hjelp eller råd? Kontakt oss gjerne på 71 56 55 25, neas@neas.mr.no eller chat.
Åpningstider

Stabilt bredbånd

Robust bredbånd er avgjørende for at hjulene i nabolaget går rundt. Så langt er nettet vårt i en normal driftssituasjon med trafikkmønster godt innenfor kapasiteten. Trafikktall viser en økning på over 100% i enkelte perioder.

"Vi leverer som før, bare enda mer. Alt virker, og skal virke."
Knut Hansen, administrerende direktør i NEAS

Mange ønsker bredbånd fra oss. Installering hos kundene skjer etter strenge prosedyrer. Trygt for kunden og trygt for oss.

Her er noen tips til hvordan sikre et stabilt nett på hjemmekontoret ditt.

Trygg kraftforsyning

NEAS er det tredje mest leveringssikre nettselskapet i Norge. Vi har iverksatt en rekke tiltak for å kunne opprettholde trygg kraftforsyning i en situasjon hvor tilgang på elektrisitet vil være kritisk viktig for hele befolkningen. 

Vi vil begrense arbeid på strømnettet som krever utkobling av strømmen på dagtid, av hensyn til de mange som er hjemme. Tilkobling av strøm i nye anlegg går som normalt. Kundebesøk i forbindelse med tilsyn er innstilt.

Du kan lese mer om tiltakene for NEAS og kraftbransjen her.

Lokal oppdatering om korona

Tidens Krav har lokale radiosendinger, hvor de oppdaterer deg om lokale, nasjonale og internasjonale konsekvenser av virusutbruddet. 

Her finner du lokale radiosendinger om koronasituasjonen

Underholdningstilbudet vårt

Veldig mange er hjemme for å begrense smittefaren. Da kan det være greit å vite at familien kan se  TV på flere skjermer samtidig, endre sine kanaler eller bestille høyere kapasitet på nettet. Det er mye du kan gjøre selv ved å logge deg inn på Min side. 

Se Get TV på alle skjermer. Dame med kaffekopp og nettbrett. Foto.
Velg innhold selv
Med Kanalvelgeren på Min Side kan du enkelt tilpasse TV-innholdet til deg og familien din.  Velg om du ønsker HBO Nordic, ekstra sportskanaler eller filmer i din TV-pakke.
Les mer
IMG_5827-2fot.studio400.no.jpg
Les mer om nett-TV
Gjennom Get-appen og Get nett-TV får du tilgang til TV-arkivet, direkte TV, filmer, serier og sport.
Se TV fra Get-app