Oppdater Telia Box

Hva skjer?

Den versjonen av programvaren du har på Telia box, heter Android 8, og er på vei ut. Den nye Android 11 er en bedre og nyere versjon av programvaren.

Android 8 vil snart slutte å virke, så hvis du bruker denne boksen, vil du ikke lenger få TV-kanaler på boksen hvis du ikke oppdaterer den.

Hva må jeg gjøre for å beholde TV-kanalene?

For å beholde TV-kanalene dine må du resette Telia box. Vi hjelper deg med steg-for-steg veiledning til hvordan du gjør dette.

Resette Telia box – slik gjør du det

  1. Trekk ut strømmen på Telia boxen din, og vent i minst 10 sekunder.

2. Sjekk at boksen er koblet til internett med nettverkskabel

3. Hold inne På-knappen på siden av boksen, og koble til strømmen igjen mens du holder knappen inne.

4. Vent til Telia-logoen vises på TV-en, så kan du slippe knappen. Nå vil LED-lyset foran på boksen gå fra rødt lys til å blinke hvitt.

5. Når det står «Gjenoppretter fabrikkinnstillinger..." på TV-en, kan du trykke på knappen en gang til.

6. Boksen din vil nå slå seg av, og starte opp på nytt og installere ny versjon av programvaren (Android 11). Vent mens systemet oppdaterer seg.

7. Du vil nå bli guidet gjennom førstegangsoppsettet. Vi har en guide med alle stegene her dersom du trenger hjelp.

Slik kan du sjekke om du har Android 8 eller 11

Du kan trykke deg inn i menyen med fjernkontrollen til Telia box, og sjekke hvilken versjon du har.

  • Android 8: Innstillinger -> Info -> Android TV OS-versjon -> 8
  • Android 11: Innstillinger -> Enhetsinnstillinger -> Info -> Android TV OS-versjon -> 11

Trenger du hjelp?

Ta kontakt med oss hvis du ikke kom i mål med dette, så hjelper vi deg gjerne.