eFaktura og Vipps

Flere opplever å ha fått strømregningene sine som eFaktura, uten å ha aktivt opprettet det. Det kommer av at Vipps har nylig hatt en oppdatering som gjør at betalingstjenesten sender ut automatisk regninger som eFaktura fra bedrifter som tilbyr det. Man har nødvendigvis ikke godkjent det, i oppdateringen tar Vipps en slags «passiv godkjenning».

Ønsker du å endre dette, kan du gjøre følgende:

  1. Logg inn i Vipps
  2. Klikk på Profil
  3. Velg Betalingsvalg
  4. Klikk på eFaktura i nettbank og apper
  5. Skru av Alltid Vipps eFaktura.

I tillegg må du logge deg inn i nettbanken din for å slette eFaktura-avtalen.

Vær oppmerksom på at dersom du sletter eFaktura-avtalen så vil du automatisk få papirfaktura. Hvis du ønsker en annen betalingsløsning kan du logge deg inn på Min side på hjemmesidene våre eller kontakte Kundesenteret vårt

Fant du det du lette etter?

Dette skjemaet skal kun brukes for å gi konkret tilbakemelding på innhold på nettsidene og er ikke et kontaktskjema. Trenger du hjelp eller har du andre henvendelser? Ta kontakt med kundesenteret på 71 56 55 25, send en e-post til kundeservice@neas.mr.no eller send oss en melding på Facebook.

For å kunne håndtere din hendvendelse/bestilling blir skjemaet lagret. Se hvordan vi behandler personopplysninger.

Takk for tilbakemeldingen!
Vi jobber kontinuerlig for at nettsidene våre skal bli bedre. Din tilbakemelding blir tatt med i vurderingen av hvordan vi skal forbedre sidene framover. Vi gjør oppmerksom på at meldingen ikke blir besvart. Har du spørsmål du ønsker svar på, kontakt vår kundeservice.