Hvordan få bedre trådløs dekning?

  • Plasser ruter* nærmest der du surfer mest, helst høyt på veggen. Unngå å ha ruteren plassert i skap eller hengende på murvegg.  (*NB! fibermodem/ruter som er installert av NEAS skal ikke flyttes).
  • Har du en gammel ruter, vurder å kjøp en ny.
  • TV boks og modem må ikke står for nære.
  • Test datautstyret. Opplever du at noe av ditt datautstyr er tregere enn andre enheter kan det være at det begynner å bli for gammelt.
  • Oppgrader alt utstyr når det kommer varsel om oppgradering fra leverandøren.
  • Støy og antall enheter som er koblet på nettet samtidig kan gi dårligere signal. Skru av dingser som har radiosender i seg for å se om signalet forbedrer seg (for eksempel babycall).
  • Test signalet på ulike tider av døgnet og på ulike plasser i boligen.
  • Opplever du dårlig dekning i enkelte deler av huset kan det være at boligen din har vanskelige dekningsforhold, eller at utstyret ikke er kraftig nok. For å få optimal dekning i hele boligen din anbefaler vi Full Dekning. En løsning med kraftig ruter og WiFi-utvidere etter behov. Våre montører utfører dekningssøk for å finne ut hvilket oppsett som gir deg optimalt signal, der du måtte ønske det. Les mer og bestill her
Fant du det du lette etter?

Dette skjemaet skal kun brukes for å gi konkret tilbakemelding på innhold på nettsidene og er ikke et kontaktskjema. Trenger du hjelp eller har du andre henvendelser? Ta kontakt med kundesenteret på 71 56 55 25, send en e-post til kundeservice@neas.mr.no eller send oss en melding på Facebook.

For å kunne håndtere din hendvendelse/bestilling blir skjemaet lagret. Se hvordan vi behandler personopplysninger.

Takk for tilbakemeldingen!
Vi jobber kontinuerlig for at nettsidene våre skal bli bedre. Din tilbakemelding blir tatt med i vurderingen av hvordan vi skal forbedre sidene framover. Vi gjør oppmerksom på at meldingen ikke blir besvart. Har du spørsmål du ønsker svar på, kontakt vår kundeservice.