Hvordan bytte passord på nettet - E600 WiFi-ruter

Når vi installerer fiber hjemme hos deg settes det er standard passord på WiFi-nettet. 

Dette passordet består gjerne av mange tall og bokstaver i tilfeldig rekkefølge. Du har mulighet til å senere gå inn og endre passord på nettet ditt. Her finner du en oppskrift på hvordan du skal gjøre det.

Fremgangsmåten på passordbytte er litt forskjellig basert på hvilken ruter du har, her finner du fremgangsmåten for passordbytte på E600 WiFi-ruter (se bilde under).

  1. Gå til http://10.22.22.1

  2. I innloggingsboksen som kommer opp bruker skal du inn med brukernavn og passord. 

Innlogging - skriv inn brukernavn og passord som du ser under WiFi-ruteren

Du finner passord og brukernavn på et klistremerke på undersiden av E600. eks:

Du finner brukernavn og passord på klistremerke under ruteren

3. Klikk på EDIT på en av båndene.

Klikk edit på et av båndene

 

4. Klikk på EDIT på det båndet du ønsker å endre SSID/nettverksnøkkel på.

Klikk så edit på det båndet du vil endre på

5. Skriv inn din egen SSID og/eller nettverksnøkkel (key).

skriv inn egen SSID nettverksnavn og nettverksnøkkel passord

6. Når SSID/nettverksnøkkel er slik du ønsker, trykk SAVE & APPLY. Du kan endre på begge båndene før du trykker “SAVE & APPLY”.

trykk så save og apply

WiFi vil forsvinne i 30 sekunder mens endringene gjennomføres. 

7. Husk at du må legge inn det nye WiFi-passordet på de enhetene du ønsker å bruke trådløst. 

God trådløs surfing! 

Fant du det du lette etter?
Ja
Nei

Dette skjemaet skal kun brukes for å gi konkret tilbakemelding på innhold på nettsidene og er ikke et kontaktskjema. Trenger du hjelp eller har du andre henvendelser? Ta kontakt med kundesenteret på 71 56 55 25, send en e-post til kundeservice@neas.mr.no eller send oss en melding på Facebook.

For å kunne håndtere din hendvendelse/bestilling blir skjemaet lagret. Se hvordan vi behandler personopplysninger.

Takk for tilbakemeldingen!
Vi jobber kontinuerlig for at nettsidene våre skal bli bedre. Din tilbakemelding blir tatt med i vurderingen av hvordan vi skal forbedre sidene framover. Vi gjør oppmerksom på at meldingen ikke blir besvart. Har du spørsmål du ønsker svar på, kontakt vår kundeservice.