Informasjon om oppgradering av webmail fra NEAS

Fra tirsdag 9. januar 2024 starter vi arbeidet med oppgradering av webmailsystemet Zimbra, hvor du har din neasonline-konto. Oppgraderingen gir deg flere fordeler, blant annet økt sikkerhet og forbedret brukeropplevelse. 

Du trenger ikke foreta deg noe for at din webmail skal bli oppgradert, vi ordner alt. Det kan bli en kort periode med nedetid denne uken, hvor du kan oppleve at noen av e-postene dine midlertidig forsvinner før de kommer tilbake når oppgraderingen er fullført. Du trenger ikke å bekymre deg: e-postene dine er trygge og de vil være tilgjengelige i webmailen igjen når oppgraderingen er ferdig. 

Du vil måtte logge inn på nytt når oppgraderingen er ferdig. Du bruker samme innloggingsvindu, epostadresse og passord som tidligere. 

Utseende i webmailen vil også endre seg, under ser du bilder fra gammelt utseende og nytt utseende. 

Ofte stilte spørsmål og svar: 

 

Hvorfor gjennomføres det oppgradering? 

Vi gjennomfører oppgradering for å øke sikkerheten i systemet og gi deg en bedre brukeropplevelse i din webmail. 

Hvordan gjennomføres oppgraderingen? 

Oppgraderingen gjennomføres gradvis over noen dager der vi vil flytte kontoer, kontakter, data og historikk i puljer. Dette for å sikre at du som kunde ikke mister struktur, kontakter, data eller annen historikk i webmailen. Alt du har i webmailen i dag, vil være tilgjengelig for deg når oppgraderingen er ferdig. 

Må jeg foreta meg noe for å få oppgraderingen? 

Du trenger ikke foreta deg noe for at din webmail skal bli oppgradert, vi ordner alt for deg. 

Hvor mye nedetid må jeg regne med?

Det kan bli noen minutters nedetid i det vi flytter fra gammel til ny server. Du kan oppleve at noen eposter er "forsvunnet" eller at du har kortere historikk en liten periode. Disse, og all eposthistorikk vil komme til syne i webmailen din så snart oppdateringen er ferdig.

Jeg er logget ut etter oppdateringen, hvordan logger jeg inn igjen? 

Du logger inn i webmailen din med samme innloggingsvindu: https://webmail.neasonline.no/, epostadresse og passord som før. Har du glemt eller trenger du et nytt passord kan du ta kontakt med oss på 71 56 55 25. 

Jeg har automatisk videresending av eposter som kommer til min neasonline-konto til annen e-postklient. Hva skjer med disse? 

Har du automatisk videresending av e-poster til annen epostklient, så vil denne fortsette som før. Du trenger ikke foreta deg noe. 

En e-post jeg slettet har kommet til syne igjen. Hva gjør jeg? 

Siden historikken din flyttes gradvis, så kan e-poster som slettes i i oppgraderingsperioden komme til syne i den oppgraderte webmailen. Da sletter du bare e-posten på nytt. 

Jeg har spørsmål eller trenger hjelp, hvem skal jeg kontakte? 

Har du spørsmål utover det som er listet opp her, kan du ta kontakt med våre hyggelige kunderådgivere på telefon 71 56 55 25.