Hvordan få bedre trådløs dekning?

  • Plasser ruter* nærmest der du surfer mest, helst høyt på veggen. Unngå å ha ruteren plassert i skap eller hengende på murvegg.  (*NB! fibermodem/ruter som er installert av NEAS skal ikke flyttes)
  • Har du en gammel ruter, vurder å kjøp en ny
  • Dekoder og modem må ikke står for nære
  • Test datautstyret. Opplever du at noe av ditt datautstyr er tregere enn andre enheter kan det være at det begynner å bli for gammelt
  • Oppgrader alt utstyr når det kommer varsel om oppgradering fra leverandøren.
  • Støy og antall enheter som er koblet på nettet samtidig kan gi dårligere signal. Skru av dingser som har radiosender i seg for å se om signalet forbedrer seg (for eksempel babycall).
  • Test signalet på ulike tider av døgnet og på ulike plasser i boligen.
  • Opplever du dårlig dekning i enkelte deler av huset kan kjøp av AirTies eller annen mesh-løsning være en god investering.
Fant du det du lette etter?

Dette skjemaet skal kun brukes for å gi konkret tilbakemelding på innhold på nettsidene og er ikke et kontaktskjema. Trenger du hjelp eller har du andre henvendelser? Ta kontakt med kundesenteret på 71 56 55 25, send en e-post til kundeservice@neas.mr.no eller send oss en melding på Facebook.

Takk for tilbakemeldingen!
Vi jobber kontinuerlig for at nettsidene våre skal bli bedre. Din tilbakemelding blir tatt med i vurderingen av hvordan vi skal forbedre sidene framover. Vi gjør oppmerksom på at meldingen ikke blir besvart. Har du spørsmål du ønsker svar på, kontakt vår kundeservice.